22 Nisan 2016 Cuma

Güneşe Selam ☀





Diyor ki; eğer hayattan sıkıldıysan, eğer her sabah bir şeyler yapmak için ateşli bir tutkuyla uyanmıyorsan, yeterince hedefin yok demektir. Şimdilerde herkesin diline pelesenk olan yoga, meditasyon, farkındalık gibi kavramlar aslında tam olarak ne; akrobatik bir takım hareketlerin ötesinde derinlerde neler var hissiyatları ile girdik bir yola.





Yogaya başlayalı çok uzun zaman olmadı fakat yogada bana kendimi oldukça iyi hissettiren bir şeyler var. İlk aylardaki hissiyatımı şöyle anlatayım sanki ileri derece miyoptum da birden gözlük verildi elime ve görüş alanım daha bir berrak olmaya başladı gibi. Sanki uzun bir süre düzenli yapsam kendimi muhteşem hissedeceğim, çiçek gibi açılacağım. Dün akşam yemeğe misafirlerim vardı. Yemek sohbet muhabbet ve arkasından ortalık toplama derken uyuduğumda gece yine saat 2 olmuştu. Fakat buna rağmen sabah 6 da fırlayıp yoga yaptım desem. ♡♡♡ İnsanın sabah uyandığında farkında olmadan yaptığı ilk şey aslında kollarını yukarı uzatıp bir güzel gerinmesi ve esnemesi oluyor. Bu vücudun uykudan ayılması ve güne başlamak için doğal ihtiyacı. Güneşe selam serisi de işte bu ihtiyaca mükemmel bir şekilde cevap veriyor aslında. Tabi yukarı uzanmak haricinde diğer taraftan öne ve arkaya esnemelerle omurgaya da inanılmaz bir iyilik yapmış oluyoruz.



Yoga, insanın hem bedenini hem ruhunu tedavi eden, felsefe, anatomi, beslenme, denge, adanma gibi bir çok güzel şeyi bir arada barındıran upuzun bir yol olmalı. Gönül ister ki Himalaya’da, Tayland’da ,Nepal’de,  Incredible India’da bir dağın tepesinde, bir ormanın içinde kurslara, workshoplara katılalım, eğitim alalım, çakra terapilerini deneyimleyelim, meditasyon yapalım, mantra okuyalım. Ancak şu an için bu çok da mümkün olmadığı için etrafımda mevcut kurslardan ve hocalardan en içime sinenler ile yola koyuldum. Tabi konuya ilgim arttıkça kitaplarla, videolarla derinlemesine incelemeye başladım. Purnam Yayınlarının “Evde Yoga” isimli kitabı adım adım tarifleri ve başarılı çizimleri ile oldukça güzel bir Türkçe referans kaynak. 


B.K.S.Iyengar'ın beni etkileyen sözleri benim için “Neden Yoga?” sorusunun da tam olarak cevabı: “Yoga insanlığın evrimi ile ilgilenen eski ancak mükemmel bir bilim dalıdır. Bu evrim insanın beden sağlığından kendini farkındalığına kadar bütün yönlerini kapsar. Yoga ‘birlik’ demek. Bedenin bilinçle ve bilincin ruhla birleşmesi. Yoga günlük yaşantımızı dengeli sürdürebilmemiz için bizi besler ve hareketlerimizi belirli bir hünerle yapmamızı sağlar.” 




Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Youtube bu konuda inanılmaz zengin. Çok faydalı videolarla ve ilham verici hikayelerle dolu. Öğrendiklerinizi tekrar etmede iyi bir kılavuz diyebilirim. Sevdiğim ve takip ettiğim yoga kanallarının başlıcalarını da yazayım:
Oshonun “ Zekayı ortaya çıkarabilmek için daha fazla bilgiye değil, daha dazla meditasyona ihtiyacın var.” şeklinde bir tespiti var. Bakın aşağıdaki Sara Lazar’ın TEDx sunumu bunu doğrular nitelikte.




Öğlen arasından bildiriyorum. O yüzden şimdilik bu postumu daha fazla detaylandıramayacağım. Ama özetle bir insanın kendine verebileceği güzel bir hediye yoga. 
“Istırap insanoğlu için gündelik ekmek, ölümse sadece bir kaderdi. Asıl dava, derin bir şekilde yaşamak ve kendi kendisini gerçekleştirmek, ölümlü hayata şahsi bir çeşni vermekti”   
Ahmet Hamdi Tanpınar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder