23 Şubat 2016 Salı

Yüz Yogası ~ Lourdes J. D. Çabuk

Beklemek! Karda yolun açılmasını beklemek, hastanede test sonucu beklemek, trafikte ilerlemeyi beklemek, rötar yapan uçağı beklemek, gelmesi gereken zamanda gelmeyeni beklemek, burnunu çeke çeke iyileşmeyi beklemek..
Bir pasiflik hali olmasına rağmen bazen tarifsiz bir uzunluğu olan beklemenin insanı yoran ve tahammül sınırlarını zorlayan yönü ile gerilmeden baş etmenin benim için en güzel yolu çantada sürekli okunacak bir şeyler bulundurmak ve sınırsız interneti olan bir akıllı telefon kullanmak. Böylelikle hem beklemek bir işkence hali olmaktan çıkıyor hem de beklerken akıp geçen zaman değerlendirerek kayıp zaman olmaktan kurtarmış oluyorum. İlla ki kitap veya telefon olmak zorunda değil, ama bence herkes böyle anlarda homurdanmak yerine kendine fayda sağlayacak bir formül bulmalı; böylelikle daha huzurlu ve daha az agresif insanlar olarak yaşayabiliriz.
İşte öyle bir bekleme anımda youtube da Tara Stiles yoga videoları izlerken sağ frame de önerilen videolar içinde Yüz Yogası başlıklı bir video gördüm ve tıkladım. Yüz için de yoga olabileceğini o ana kadar düşünmemiştim ama birkaç video izledikten sonra uzun zamandır var olan, kadınlar arasında popüler bir konu olduğunu da öğrenmiş oldum. Bunlar hep sabah kuşağı izlememekten işte !! Bir taraftan izliyor diğer taraftan da acaba bu işin yazılı bir kaynağı var mı diye düşünürken kendimi Kitapyurdu’ ndan Lourdes J. D. Çabuk’un Güzellik-Gençlik Yüz Yogası isimli kitabını sipariş verirken buldum.


O gün önce yüz yogasıyla ilgili epey video izledim ve ardından kitabım gelince sabırsızlıkla okudum. Doğal kürlere ve metotlara bayılan biri olarak denemekle hiç bir şey kaybetmeyeceğimi bilerek başladım yüz yogasına.Üstelik günde sadece 5-10 dakika zaman ayırmanın yeterli olması istikrarla devam etmeme yardım etti.
Güldükçe, gözlerimizi kısarak baktıkça , dudaklarımızı büzdükçe, kilo alıp verdikçe ve daha pek çok çevresel faktör nedeni ile yıllar içinde yüzümüzde o kadar çok derin çizgi, kırışıklık, sarkmalar biriktiririz ki. Bu, hayatın kaçınılmaz doğal bir parçası olsa da, yüz yogası ile biraz canlanmak, sıkı bir cilde sahip olmak, bu olumsuz etkileri geciktirmek fena fikir değil.. 

Yüz yogasında amaç yüz kaslarınızı güçlü ve etkili hale getirecek yüz egzersizleri ile daha diri, biçimli, toparlanmış, homojen güzel yüz hatlarına sahip olmak.  Çalıştırılan kas her zaman gelişir, olay bu kadar basittir. Elmacık kemikleri üzerindeki kaslarınızı, dudak çevresindeki kaslarınızı, göz kapaklarınızı, alnınızı,yanaklarınızı ve çenenizi çalıştırmaya başladıkça tıpkı kol kaslarını çalıştırdığınızda hissettiğiniz toparlanmayı tüm yüzünüzde, gıdınızda hissedeceksiniz. 

Lourdes kitabının ismini “Yüz Yogası” olarak vurgulamış olsa da aslında içeriği bundan çok daha fazlası. Yüz Egzersizleri haricinde kitapta Güzellik Yogası , Nefes Egzersizleri, Bağırsak Egzersizleri, Omurilik Egzersizleri, Gençlik Yogası,Güneş ve Aya Selam Yöntemleri, Meditasyon, Mudralar, Doğru Beslenme, Arınma  konuları hakkında da oldukça faydalı bilgiler mevcut. 
Kitabın kağıt ve baskı kalitesi, boyutu ve görselleri oldukça iyi. Yazar konu mankeni olarak kendi görsellerini kullanmış. Bunun haricinde başarılı yüz kası çizimleri mevcut.


Kitabın yazarı, Lourdes Julian Doplito Çabuk, 1950 doğumlu Filipinli bir yoga uzmanı. Flipinler’deki Santo Tomas Üniversitesi’nden tıbbi teknoloji dalında lisans derecesiyle mezun olmuş. Hindistanda, ABD de çeşitli yoga, doğal taşlarla şifa çalışmaları konusunda eğitimler almış konunun uzmanı bir kişi. Şu an 66 yaşında olup 4 çocuk ve 7 torun sahibi bir kadın olarak kitapta ve videolarında izlediğim kadarıyla yüzünde kırışıklık hemen hemen hiç gözükmüyor. Uzun yıllar Amerika’ da yaşayan Lourdes 2000 yılından itibaren ise  Nişantaşı’ nda Siddashram Yoga Merkezi’ nde Gençlik ve Güzellik Yogası eğitimleri vermekte imiş.


Henüz 20 li yaşlarda iseniz ve kırışıklıklarınız başlamadan yüz yogası yöntemi ile tanıştıysanız gerçekten şanslısınız. 30 a yakın veya 30 lu yaşlarda iseniz daha fazla gecikmeden yüz yogasına başlamanın tam zamanı diye düşünüyorum. Dediğim gibi kaybedecek bir şey yok, tek gerekli şart düzenli bir şekilde yüz egzersizlerine devam etmek.


Gelelim uygulama yorumlarıma… 
  • Aslında kitaptan bahsetmek için 5 haftadır bekliyorum. Bunun sebebi bir süre deneme yaparak sonucu izlemek ve ona göre izlenimlerimi yazmaktı. 
  • Kendim için sonucu izlemek adına yüz yogasına başlamadan önce ve akabinde her hafta bitiminde before-after fotoğraf çekimleri yaptım; bu şekilde kendimce veri toplayarak değerlendirdim. 😉
  • Videoları dikkatlice izleyip kitabı da iyice anladığıma emin olduktan sonra uygulamalarıma başladım. Kendi ihtiyaç duyduğum hareketleri belirledim ve uygulama sırasını oluşturdum.Yüz yogası yapanlardan kimileri elmacık kemikleri üzerindeki yanağı dolgunlaştırmak isterken bir başka yoga yapan kişi düşük göz kapaklarını kaldırmak amaçlı veya kaş arası çizgilerini açmak amaçlı çalışabilir. Bu durumda her iki kişinin de yapacağı yüz egzersizi farklı olacaktır.Onun için kendinize en uygun hareketi belirlemek size kalmış.
  • Sıklık olarak haftada 6 gün, günde 3 defa tekrarladım.7. gün hiç yüz hareketi yapmadan dinlendirdim.
  • Hareketleri ayna karşısında yapmak gerekiyor. Çünkü bir egzersizi yaparken yüzünüzde diğer bir kısmın kırışmaması çok önemli. Cildimi güzelce temizledikten sonra  sabah ve akşamları banyodaki tezgahın üzerine kitabımı koyarak kocaman ayna karşısında, gündüzleri iş yerimde ayna karşısında yaptım. 👍 Mekan gözetmemesi ayrı bir güzellik.
  • Kitabı iyice okumuş ve anlamış olmak özellikle doğru nefes tekniklerini iyi öğrenebilmek açısından önemli. Çünkü bütün egzersizlerde nefes çok önemli. Yüzümüzdeki kaslara yeterli oksijen gitmeli !!
  • Bu egzersizleri yaparken mümkünse yalnız olmanızı tavsiye ederim. Çünkü yüzünüz şöyle 😊😩😉😲😱 şekilden şekle girecek.  Ara ara yaptığım egzersizlere denk gelerek yüzümün aldığı komik şekillere gülen eşim için uzun sürecek bir eğlence malzemesi çıkmış oldu  bu sayede.
Gelelim sonuca..
  • İlk fotoğrafım ile son fotoğrafım arasındaki olumlu ilerleme beni oldukça mutlu etti. 😊 
  • Bir değişim olacağına inanıyordum fakat daha uzun zaman alacağını düşünmüştüm. Öncelikle yüzümdeki ve özellikle yanak ve boyun kısımlarındaki sıkılığı, gerginliği hissetmeye başladım. 
  • Sadece beş haftada iki kaşım arasındaki çizgim açılmıştı,yok denecek kadar azalmıştı.
  • Yapmak istemem ve yapmaya devam edecek olmamdaki temel sebep ise bundan sonraki yıllar için; daha güzel yaş almak için  🎂
Yeşil içecek için  kivi , yeşil elma , salatalık, roka , tere , birkaç ıspanak yaprağı, biraz maydanoz, bir dilim taze zencefil, azıcık su hepsini katı meyve sıkacağından geçirip hiç bekletmeden 1 koca bardak için. 🍹😋👌
** Yüz yogası hakkında Uzman TV videoları için tık
Kendinizi iyi hissedeceğiniz, tamamen içten gelen mutlu olma halinizin dışa yansıyacağı güzel günler dilerim.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder