4 Mayıs 2016 Çarşamba

Gecenin Ritmi ~ Lhasa


Fonda Lhasa nın duru , insana huzur veren sesi ve dışarıda yağmur, okumak için ne harika bir gece ! Osho’nun  Ben Dini Değil Dindarlığı Öğretiyorum’undan tam da kandil gecesi okuduğum paragraf bir tık fazlasını düşünmelisin diye fısıldadı.  Oysa, oysa sadece güzel bir hikaye yaratmak için buradayız. Güzel hikayeler bırakmak için, başından sonuna bilmediğimiz bu dünyada   🙏
 
“İlk Rus astronot Yuri Gagarin aydan geri döndüğü zaman -o aya bu kadar yakından bakan ve aynı zamanda da dünyaya bu kadar uzaktan bakan ilk insandı- o anda dünyanın bir bölgesini Sovyetler Birliği, bir bölgesini Amerika, bir bölgesini Çin diye tasarlayamadığı için hayretler içinde kaldığını söyledi; bölgeler yoktur. Ve tüm dünya ay kadar ışıltılıdır -bu ışıltıyı görmek için sadece uzaktan bakmak gerekir, çünkü güneş ışınları geri yansıyor. 

Eğer aydan bakarsanız dünya ay gibi görünür ve ay da dünya gibi görünür. Ay ayın üstünde parlamaz; aya ışığını veren yansıyan güneş ışınlarıdır. Yuri Gagarin bundan önce bir mucizenin olacağının farkında değildi: ayın tıpkı dünyaya benzeyeceğinin ve dünyanın da ışıltılı olacağının. Dünya ayın sekiz katıdır, bu nedenle ışığı da sekiz kat büyüktür. Bu müthiş, bu hayal edilemez bir şey. 

Moskova'ya geri döndüğünde insanlar ona sordular: ‘Aydan dünyayı gördüğün zaman aklına gelen ilk düşünce neydi?' 

'Beni affedin’ diye yanıtladı, 'Rus olduğumu tümüyle unuttum. Sadece şöyle dedim, 'Ah, benim güzel dünyam.’ Aklıma gelen ilk sözler bunlardı,' 

Basit bir olguyu görmek için bu kadar uzağa gitmeye gerek var mı? Bu bizim güzel dünyamız. O hiçbir ırka, hiçbir ulusa ait değil; o hepimize ait. Fakat haz duymak için yaşam enerjilerimizi ve güçlerimizi, aklımızı kullanmaktan ziyade ölümü üretmeye çalışıyoruz. Öyle görünüyor ki yaşamın tek işlevi ölümü üretmek. Bu çok saçma. 

Bu gezegenin bin cennet olma kapasitesi var, fakat bu bize bağlı. Zavallı dağlar hiçbir şey yapamaz; zavallı ağaçlar güneşte, yağmurda dans edebilir, fakat bundan fazla bir şey yapamazlar. Tüm atmosferi ölüm istikametinden yaşamı onaylamaya doğru değiştirecek olan sadece insandır. 

Ve bana göre, yaşamı onaylayan insan gerçek dindardır, yoksa her Pazar kiliseye, camiye veya sinagoga gidenler değil.”  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder