8 Mayıs 2016 Pazar

Balkondan Bahçe 🌱




Bugünlerde en çok balkonda zaman geçirmeyi seviyorum. Çünkü balkonum adım adım organik bir bahçeye dönüşüyor. “Acaba becerebilir miyim, bu ağaçlar saksılarda büyür mü, çiçekler yeterince güneş alabilir mi, boruda çilek, kasada patates yetiştirmek gerçekten mümkün olabilir mi”diye düşünürken bir de baktım ilk dutlarımızı, ilk çileklerimizi yedik bile. 🍇 🍓 Kendim yetiştirdim diye söylemiyorum ama ben böyle lezzetli karadut yemedim arkadaş.  Bitkilerimse yerini sevdi, sağlıkla büyüyorlar. Evimdeki mini seramda cherry domateslerimin, acı saksı biberlerimin, bahçede kasadaki tatlı patateslerimin büyümesini heyecanla bekliyorum.


Özellikle sabahın erken saatlerindeki balkonda hüküm süren sakinliğe bayılıyorum. Hele bu sabah gökyüzü öyle mavi , öyle berraktı ki sanki resimli bir çocuk masalından fırlamış gibi. Daha keyif verici ne olabilir. Ondan olacak ki her sabah ilk iş olarak balkona çıkıyor ve büyük bir bahçeyi seyreder gibi saksılarımı seyrediyorum. Onlarca fotoğrafı tek tuşla paylaşacak teknolojide olsak bile henüz kokuyu paylaşamıyoruz ne yazık ki ama limon çiçeğinin harikulade kokusunu siz de duyun isterdim. Hele bebecik kabaklara ne demeli. Yaklaşık iki hafta kadar önce topraktan başını çıkardılar. 1 tanecik kabak tohumunun bu kadar hızlı büyüyebileceğine şahitlik yapmak ayrı güzel. Kendimi bir sürü bilmediğim yeni işe bulaştırmak hoşuma gidiyor. Uğraşırken öğreniyorum da.


Bu mevsimde bir de kah kaldırım aralarından kah çimenlerden fışkıran, adıyla tezat güneş gibi ışıl ışıl karahindibalara bayılıyorum. Tohuma kaçan hallerini puf diye  üflediğimde küçük tüylü parçacıkları havada uçuştukça  kafamda bir cümle dönüp duruyor : “True wealth is the ability to let go of your possessions.” Doğa sadece keyif vermiyor; öğretiyor, değiştiriyor da.
Diyeceğim o ki…
Sıradan ve basit görünen keyifli uğraşlar asla küçümsenmemeli.
Esaslı bir deneyim  için ille de karmaşık yollardan geçmek gerekmiyor.
Ruhani düşünür George Gurdjieff zamanında ”sevmeye bitkileri sevmekle başlamalı“ demiş.
Öyle de gerçekten çünkü bitkileri sevmek sabır işi.
Dinlemelik   ▶️  🎶🎶 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder