24 Ocak 2017 Salı

Sahip olduğumuz tek şey aslında zaman değil,

sahip olduğumuz tek şey şu an! 

Sipariş verdiğim birkaç kitap geldi bugün. Elimde kütüphaneden aldığım ama maalesef bir kaplumbağa hızıyla okuduğum için artık bitirip iade etmem gereken kitaplar olduğundan uzun uzun inceleme fırsatım olmadı yeni kitaplarımı. Hızlıca , heyecanla hepsine şöyle bir göz atabildim sadece ve Eckhart Tolle un Şimdinin Gücü Uygulama Kitabı’ndan kısa bir bölüm okudum ki beni gerçekten harekete geçmek için yüreklendirdi:
“Kendinize şunu sorun:
Yaptığım şeyde sevinç, rahatlık ve hafiflik var mı? Eğer yoksa, zaman şimdiki anı örtüp karartıyor ve yaşam bir yük ya da bir mücadele olarak algılanıyor demektir.
Eğer yaptığınız şeyde bir sevinç, rahatlık ya da hafiflik yoksa, bu ille de sizin yaptığınız şeyi değiştirmeniz gerektiği anlamına gelmezNasıl'ı değiştirmek yeterli olabilir. “Nasıl” daima “ne"den daha önemlidir. Elde etmek istediğiniz sonuçtan çok, bunu nasıl yaptığınıza daha fazla dikkat verip veremeyeceğinize bakın. En büyük dikkati yaşanan anın sunduğu şeye verin. Bu, olanı tamamen kabul ettiğiniz anlamına gelir, çünkü siz en büyük dikkati bir şeye verip de aynı zamanda ona direnemezsiniz.
Siz şimdiki anı onurlandırır onurlandırmaz, tüm mutsuzluk ve mücadele ortadan kalkar ve yaşam sevinç ve huzurla akmaya başlar. Şimdiki anın farkındalığıyla davrandığınızda, yaptığınız her şey -en basit eylem bile- bir nitelik, özen ve sevgi duygusuyla dolu hale gelir.”

Lafı nereye bağlayacak devamını okumadığım için bilmiyorum. Ancak bana bu birkaç paragraf yetti…O anda elimdeki tuttuğum kitabın sıradan bir kitap olmadığını ve ancak kendin üzerinde çalışarak fayda sağlayabileceğin yaşayan bir rehber kitap olduğunu anladım. Belki yeni bir bilgiyle karşılaşmayacağım ama bildiklerimi hatırlatacağına, bilincimin kuytu köşelerine atılmış kırıntıları tazeleyeceğine eminim. 
Şimdiki an’ımı müzik ve kitapla onurlandırıyorum 🎶 📖 
Siz de shoegaze ve post rock tınılarını severseniz burdan buyrun:

▶️ PLAYLIST

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder